Érkező vonatok
2018. január 3. - kerzo - Minőségirányítás, Vevőközpontúság

Vevőközpontú mérőszámok

A mai nap kijött egy érdekes statisztika, miszerint a MÁV járatai, 2016-ban, illetve 2017 első felében csak 10%-ot késtek. Vagy ha úgy jobban tetszik, a vonatok 90 %-a pontos volt. Na pont ezek a számok azok, amelyek utas oldalról semmitmondóak, ha viszont az utasoknak megemlítjük, akkor talán egy két bicska is kinyílik a zsebekben.

kano
2017. november 5. - kerzo - Minőségirányítás

Mi is a minőség? Kanó féle minőségkategóriák

Belegondoltatok már, hogy az emberek hányszor használják naponta azt a szót, hogy minőség? Jó minőség, rossz minőség, kiváló minőség, prémium minőség. De vajon mindenki tisztában van azzal, hogy mit jelent? Vajon azok, akik terméket gyártanak, vagy szolgáltatást nyújtanak, tehát előállítják a minőséget, azok tisztában vannak a szó jelentésével? Nem biztos. Úgyhogy tegyük tisztába a dolgot!