Új feladatok a marketingben?

 

Mostanában egy érdekes trendet fedeztem fel. Eddig a marketing feladata a vevőszerzés volt, illetve a vevővel történő kommunikáció, tehát gyakorlatilag ez volt az egyetlen célcsoport a feladatok elvégzésében. Na de most ez már nem elég!

A munkaerőhiány új feladatokat ró a marketingre is. Egy vállalkozás hírneve már nem csak a vevőknek fontos, hanem munkakeresőknek is! Ahogy egyre nagyobb mértéket ölt a munkaerőhiány, úgy kell újabb eszközöket bevonni a lehetséges jelöltek felkutatására és a bizalmuk elnyerésében.
Csak az elmúlt 1-2 hónapban is számtalan példát látni erre:

Marketing HR együttműködés

Egy ismerős cége úgy döntött, hogy megújítja a cég honlapját, mert már vagy 10! éves a régi. De az indok nem az volt, hogy ezzel majd újabb vevőket szereznek, mert köszönik szépen, abból rengeteg van. A probléma az volt, hogy egy potenciális munkavállaló is elsőként a neten utánanéz a cégnek, és ha azt látja, hogy elavult a honlap, akkor azt gondolja, hogy a szervezet is az. Pedig ez nem igaz, csak eddig a honlapot tipikusan egy vevőszerző eszköznek gondolták.

Az utcai reklámfelületek is eddig igazából a vevőszerzést támogatták. De mostanában találkozni olyannal is, hogy egy szépségszalon egy buszmegálló oldalán keres kollégákat. Vagy már a McDonald’s is a reklámfelületein hírdeti az álláslehetőségeket.

Az utóbbi napokban egy rádió reklámban a gödi Samsung SDI keres operátorokat a hamarosan megnyíló akkumulátor gyárába. De nem ők az elsők, akikre felfigyeltem az utóbbi időben, hogy rádióreklámokban keresik a munkaerőt.

Ezekből az látszik, hogy a HR és a Marketing együttműködése egyre szorosabb, hiszen a jól bejáratott marketing csatornákat használja a HR. De vajon ez egy új kapcsolat, vagy egyébként is a marketing feladatai közé tartozna az álláshírdetések kommunikálása?

A marketing feladata

Én azt gondolom, hogy nem új feladat. Sokan úgy tekintenek a marketingre, mint az a szervezeti funkció, akinek az a feladata, hogy a vevők számára vonzóvá tegye a terméket, szolgáltatást, valamint az egész szervezetet, hogy ezzel vásárlásra ösztönözze őket.

Ha a vevő szót kicserélem érdekelt felekre, akkor rögtön látszik, hogy az a stratégiai és kommunikációs feladat, amit a marketing végez, máris egy sokkal szélesebb kört érint. Tehát a marketing feladat az, hogy vonzóvá tegye a terméket, szolgáltatást, valamint az egész szervezetet nem csak a lehetséges és jelenlegi vevők számára, de a befektetők, munkavállalók, felsővezetők, beszállítók és egyéb partnerek felé.

 

Kép forrása: https://www.linkedin.com/pulse/why-marketing-hr-need-work-together-employer-branding-rajveer-gangwar

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy “Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!