Hibázni menő!

 

Én azt mondom, hogy hibázni menő! Habár az egész életünket már gyerekkorunktól fogva úgy éljük, hogy próbálják belénk nevelni, hogy nem szabad hibázni. Pedig ahhoz, hogy fejlődni tudjunk, akár személyiségünkben, akár szakmailag, ahhoz az kell, hogy folyamatosan hibákat kövessünk el. Illetve ez még csak az első lépés.

Azért mondom, hogy hibázni menő, mert ha hibázunk az már jelent valamit. Azt, hogy ha tudjuk, hogy hibáztunk, akkor vagy bennünk, vagy a környezetünkben megvan az a képesség, hogy a hiba felszínre kerüljön. És ez az első lépés a fejlődéshez, hogy felismerjük azt, ha valamit nem jól csinálunk. Ehhez persze teljesen más szemlélet kell, mint amit a főnökök alkalmaznak.

Főnökként az ember szeret kész, az adott feladatra legalkalmasabb munkaerőt találni. Pedig ilyen nemigen lesz. Egy újonnan felvett ember nem lesz képes azonnal átlátni a teljes szervezeti működést, a folyamatokat, és nem fog tudni azonnal beilleszkedni az adott cég szervezeti kultúrájába. Ha ezt felismeri egy vezető, akkor meg kell változnia a munkatársakhoz való hozzáállásának is. Már nem lesz elfogadható az, ha hiba esetén automatikusan a dolgozó lesz elkönyvelve a hiba forrásának. El kell fogadni azt, hogy ha a dolgozó hibázik, akkor az azért történik, mert rossz a működés rendszere. Azért hibázik, mert rossz a kommunikáció, hiányos a rendelkezésre álló információ, hiányoznak bizonyos képességek, készségek, amelyek fejleszthetők, taníthatók. A vezetés feladata, hogy feltárja ezeket a hiányosságokat, és javító intézkedéseket hozzon a megszüntetésére.

Az ismételt hiba, hibázás mindig veszteséget fog termelni!

De azt is be kell látni, hogy ha nem foglalkozunk a hiba valódi okával, akkor ezek a veszteségek újra fognak termelődni.

Ha kialakítjuk magunkban a képességet, hogy a hibákat észrevegyük, és kihasználjuk a hibákban rejlő lehetőséget (már ez is furcsa lehet sokaknak, hogy a hibára lehetőségként tekintünk), akkor egy idő után nagyon érzékenyek leszünk a problémákra. Azokra a problémákra is, amiket a vevők megélnek. Ez pedig azt fogja jelenteni, hogy sokkal innovatívabbak leszünk, mert olyan termékeket tudunk csinálni, ami a vevő problémájára megoldást fog nyújtani.

 

Kép forrása: https://lori-benotweary.blogspot.hu

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy “Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!