Itt rejtőznek a problémák a cégedben

 

Sokszor előkerül, hogy egy cégnél azt mondják, náluk minden rendben megy, nincs olyan terület, amin fejleszteni lehetne. Leginkább szakdolgozatírás során kerül ez elő, hogy bár a hallgató talált egy céget, de mégsem tud miről írni, mert a cég vagy nem tud, vagy nem akar olyan problémát mutatni, amit meg lehet oldani.


Ha ez tényleg így van, és a cégnél valóban nem ismerik a problémákat, akkor nagy a baj. Ilyenkor szoktam azt javasolni, hogy ebben az esetben a szakdolgozat témája lehet egy olyan rendszer kialakítása, ami segít a hibák feltárásában. Ez, ráadásul egy tanúsított minőségirányítási rendszerrel rendelkező cégnél nem szabadna, hogy előforduljon.

Meggyőződésem, hogy

minden szervezetben vannak problémák, nincs tökéletes működés.

De akkor mit tegyünk, ha nem jut eszünkbe semmi? A következö rendszerelemek azért vannak, hogy segítsenek a hibák felderítésében:

  • Nézdd át a korábbi audit jegyzőkönyveket, és keresd meg bennük, hogy az auditorok miket neveztek meg fejlesztendő területnek, vagy esetleg eltérésnek. Ha nem találsz benne ilyet, akkor itt a remek alkalom, hogy fejleszd az audit tevékenységet, különös tekintettel a tapasztaltak dokumentálására.
  • Vedd elő a vállalati mutatószám rendszert, és keresd meg azokat a folyamatokat, amelyeknek az eredményei nem javultak, vagy éppenséggel csak stagnálnak. Ha hiányos a mutatószám rendszer, akkor máris találtál egy fejlesztendő területet.
  • Nézdd át a korábbi elégedettség mérési eredményeket, és keress benne negatív trendeket, vagy olyan területeket, amivel a vevök elégedettlenek. Ha az elégedettség mérés nem alkalmas arra, hogy megmutassa a vevőknél rosszul teljesítő területeket, akkor máris találtál egy fejlesztendő területet.
  • Csináld végig az előzőt a dolgozói elégedettség felméréssel is.
  • Vizsgáld át a vevői reklamációkat. Keress olyan reklamációkat, amikre nem született fejlesztési javaslat. Keress olyat, ami ismétlődő problémaként újra előkerül a reklamációk során. Ha nem tudsz megfelelő összesítő adatokat előszedni a vevői reklamációkról és az azokra hozott intézkedésekről, akkor máris találtál egy fejlesztendő területet.

Azt hiszem ennyiből is látszik, hogy

ha a vezető nagyon akarja, akkor találhat a cégénél megoldásra váró problémákat.

Egy korábbi bejegyzésben írtam, hogy sok vezetőnek nem okoz instant élményt a vezetés, ha viszont kialakítasz egy olyan rendszert, ami feltárja a működési hibákat, akkor a folyamatos fejlesztés visszahozza ezt az instant élményt, és élvezetesebb lesz a vezetés is.

Borítókép forrása: https://pixabay.com

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy “Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!