Milyennek látszik a céged, amikor nem „otthon” kell megmutatni?

 

A tavasz a nagy kitelepülések kezdete, ilyenkor a cégek összepakolják a vándor tarisznyájukat, és útnak indulnak, hogy állásbörzéken és szakmai kiállításokon, vásárokon mutassák meg magukat. Jól hangzik, hogy akad egy felület, ahova elvihetjük a szervezeti kultúránk egy kis szeletét, és megmutathatjuk azoknak, akik érdeklődnek irántunk. De a gondok csak ezután kezdődnek!

Rengeteg pénzt elköltöttél már marketingre, hogy kialakítsál egy vonzó képet a cégedről és a termékeidről. Ez alapján kialakult valamilyen kép a külvilág fejében, amit könnyű fenntartani addig, amíg hazai pályán mozogsz. Viszont a kitelepülések során sok olyan apró részlet van, amire érdemes előzetesen felkészülni.

Nézzük is meg, hogy mik ezek:

A folyamat

Ne hanyagold el a tervezést!
Tervezd meg a folyamatot, amit standodon fogsz csinálni. Hogyan fogod felkelteni a látogatók figyelmét? Mit kezdesz azokkal, akiknek sikerült felkelteni az érdeklődését? Hogyan döntöd el, hogy kiket invitálsz be? Miről fognak beszélgeti vele a munkatársaid? Milyen információkat fogsz a látogatóktól elkérni? Hogyan zárod le a beszélgetést? Mi lesz az állásbörze, kiállítás után?

Járj nyitott szemmel te is a kiállításokat és állásbörzéket. És ami a legfontosabb, nyitott füllel is. Rengeteg dolgot hallani, amiről az elégedetlen emberek beszélnek. Tanulj belőle és tegyél ellene, hogy a saját cégednél ne forduljanak elő hasonló dolgok.

Kiállítási stand

Hiába próbálod meg eladni magad úgy, mint aki prémium termékeket gyárt, ha a kiállítási standodon látszik, hogy sikerült a legolcsóbb megoldást választanod. Bár sokszor kész anyagból kell dolgozni, hiszen bérelt infrastruktúráról van szó, vannak olyan megoldások, amellyekkel ki lehet emelkedni a tömegből. Alap, hogy tisztaság és rend legyen. Ha szanaszét vannak a dolgok, akkor a látogatók azt fogják hinni, hogy a cégnél is nagy a kupleráj. És nem csak az irodában, vagy gyártásban, hanem a fejekben is.

Berendezés

A stand berendezése már sokkal inkább rajtad múlik, mivel neked kell majd berendezni. Sokat elmond a cégről, hogy mekkora az a terület, ahova a vendéget beengedi, legyen az egy álláskereső, vagy leendő üzleti partner. Ha teheted, akkor olyan környezetet alakíts ki, ahová be tudod invitálni a vendégeidet, esetleg le is tudod ültetni őket. Legyen a berendezés nagyvonalú és kényelmes. Olyan környezetet alakítsál ki, ami nem feszélyezi a látogatót. Ha úgy tervezed, hogy akár pár percnél is tovább beszélgettek majd a látogatóval, akkor mindenképpen ültesd le, és az sem hátrány, ha meg tudod kínálni egy pohár vízzel.

Szóróanyag

Rengeteg szóróanyagot viszel az ilyen alkalmakra. Az a kérdés, hogy tényleg szükség van-e arra a mennyiségre? Ne azoknak csináld a szóróanyagot, akik csak körbegyűjtik a kiállítási pavilont, hanem azoknak, akik tényleg érdeklődnek. Amit a segítők kiadnak a kezükből, az legyen esztétikus, és képviselje azt a színvonalat, amit a céged. Ne legyen újrafelhasznált szóróanyag! Nem sok lehangolóbb van, mint amikor át van ragasztva a telefonszám, vagy a cím, mert éppen megváltozott, és neked még maradt egy csómó az előző kitelepülésről. Ha a cégnél tudtok nyomtatni nagy méretet, és van is elérhető forrásfájl poszterekről, akkor figyelj oda a megfelelő előkészítésre. Nem vall profizmusra, amikor egy kis méretű anyagot kinyomtatsz mondjuk A3-as méretbe, és a rajta található kép pixeles, mert csak kis felbontásban állt rendelkezésre.

Segítők

Akik a te történetedet eladják, ők azok az emberek, akik segítőként jelen vannak a standodon. Fontos szempont lehet a dekoratív külső, és erre sok cég kínál megoldást, de szakmai kérdésekben nem biztos, hogy a hostessek a legmegfelelőbbek. Azokat, akik a cégedet képviselik, fel kell készíteni minden lehetséges kérdésre! Ez furcsának tűnhet, de ma már sok látogató végez felderítő információgyűjtést az Interneten. És ezt akár ott helyben is meg tudja tenni a telefonján. Szép dolog, ha a céges honlapon szerepel egy küldetésnyilatkozat, de nagyon visszás, ha ebből a jelenlévő munkatársak nem tudnak semmit. Tarts képzést a kitelepülés előtt azoknak a munkatársaknak, akik téged képviselnek. És még néhány embernek, akik majd beugranak, ha valaki kidőlne az első nap után! 😉

Adatgyűjtés

Furcsa, de ezt is meg kell említeni. Az, hogy hogyan szerzel információt az érdeklődőtől, az tükrözze a cégedről kialakított képet. Ha a te céged innovatívnak és modernnek mondja magát, akkor ne papírokat töltessél ki a látogatóval. Ma már lehet táblagépeket kölcsönözni, ami ideális lehet az ilyen alkalmakra, és a bérlés árát megspórolhatod azon, hogy utólag nem kell a papírokon lévő információkat gépbe átírni, ami néha még az elírásoknak köszönhetően adatvesztéssel is jár.

Utómunka

Legyen terved arra, hogy mit csinálsz a kitelepülés után a begyűjtött adatokkal. Tartsatok kiértékelő meetinget, ahol összegzitek a tapasztalatokat, mert csak így tudjátok majd legközelebb jobban csinálni. Ha gyűjtöttél ügyfél, vagy lehetséges munkavállalói elérhetőségeket, akkor pár napon belül jelezz vissza nekik, amiben megköszönöd az érdeklődését, és elmondod a további teendőket.

Külső szemlélőként egyszerűnek tűnik egy kiállítás lebonyolítása, de látszik, hogy rengeteg apró részletre kell figyelni. Próbálj mindig az ügyfél szemével látni. Te hogyan viszonyulnál azokhoz a dolgokhoz, amit magadnál látsz?

Kép forrása: https://hu.pinterest.com/rgemaguim23/exhibition-design/

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy „Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!