Úgy érzed, hogy mindent megteszel a vállalkozásodban, hogy minél elégedettebbek legyenek a vásárlóid? Mégsem sikerül kiemelkedő javulást elérni? Ne aggódj, ez sokakkal előfordul, és van is rá megoldás.
Elcsépelt közmondás, hogy a jó munkához idő kell. Ez sokszor tényleg így van, de sokszor pont ez okozza a vevő elégedetlenségét. A legfontosabb, amit meg kell értened, hogy
az a minőség, amit te elképzelsz, és az amit a vevőd elképzel, sokszor nem ugyanaz!
A vevőid elégedettséget befolyásolja, hogy ő miként érzékeli, értékeli a minőséget. Meg is mutatom, hogy mire gondolok:
- A vevőd rendelkezik egy elképzeléssel az általa kívánt termékről. Ezt az elképzelést fogja elmondani neked, mint gyártónak. Itt lehet az első hiba, tehát amikor te nem jól érted meg, hogy mit akar a vevő.
- Következő lépés, hogy az alapján, amit te megértettél a vevő igényeiből, az alapján meg kell tervezned a terméket, és a termék előállításához szükséges folyamatokat. Az itt elkövethető hiba az, hogy rosszul fordítod le a vevő igényeit műszaki paraméterekre.
- Harmadik lépés, hogy a tervek alapján meg kell valósítanod a terméket. Egyszerűnek tűnik, de ilyenkor is előfordul, hogy hibázol, és végül nem az fog elkészülni, ami pontosan az eredeti tervekben szerepelt.
- Negyedik lépés, hogy az elkészült terméket át kell adnod a vevőnek. Egyszerűnek tűnik, de ha visszanézel az előző három pontra, akkor láthatod, hogy eddig háromszor hibázhattál.
- És ha ez még nem elég, akkor ott van az is, hogy esetenként, amíg te a terméket csinálod a vevőnek, szépen megváltozik az igénye. Mire elkészülsz, már nem is azt a terméket akarja, mint amit eredetileg tőled megrendelt. Ez fakadhat abból is, hogy közben látott valamit, ami felkeltette az érdeklődését, például egy másik boltban látott egy szebb, jobb, vagy olcsóbb terméket.
Az utolsó pont a gyorsaságról szól. Minél gyorsabban tudod elvégezni a teljes igénykielégítési folyamatot, annál kevesebb idő marad arra, hogy a konkurenciád, vagy az ismerősök befolyásolják a vevődet, és megváltoztassa az elvárásait.
Az első négy pont viszont arról szól, hogy tudod-e fejleszteni az igényfelmérést, a tervezést, a termékelőállítást, és az értékesítést, hogy minél kevesebb legyen az információ torzulás. Ez a rész az, amikor folyamatfejlesztésről beszélünk.
Kép forrása: https://pixabay.com
Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy „Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!