Így szívatott meg a Foxpost

 

Olyan történt velem, ami még sosem. Eddig nagy támogatója voltam a csomagautomatáknak, de ma erősen megingott a bizalmam bennük. Hogy tud eltűnni egy csomag?

Pedig olyan jól indult minden

Megrendeltem egy számítógép alaplapot egy nagy számítógépes áruháztól, és bár azt írták, hogy a termék külső raktáron van, bíztam benne, hogy ez a raktár nem Sanghaj külsőn van. Szerencsémre a nyomonkövetés szerint a csomagot az ígért 3-5 munkanapos határidővel feladták, a Foxpost átvette, majd állítólag bekerült a raktárukba további feldolgozásig és kiszállításra.

Ma reggel jött a Viber üzenet, hogy a csomagom megérkezett a választott automatába, mehetek érte, mellékelik a nyitókódot. Délelőtt el is mentem a rendelésemért, hogy átvegyem, és végre újra életet tudok lehelni a NAS szerverbe, ahol a céges cuccok is vannak. Az automatánál beütöttem a kódot, majd bankkártyával kifizettem a rendelést, és a sikeres tranzakció után nyílt is az ajtó. De a rekesz tök üres volt!

Már az is gyanús volt, hogy a legkisebb XS-es fiók nyílt, amibe esélye sem lett volna beférnie az alaplapnak. Nem elég, hogy dög meleg volt, árnyék semmi, még egy szívinfarktust is kihordtam lábon, amikor megláttam az üres rekeszt.

Engem itt most megloptak

Szerencsére az automatán fel van tüntetve egy telefonszám problémás esetekre, úgyhogy rögtön fel is hívtam, még a fiókajtót sem csuktam vissza. Sikerült egy kedves hölggyel beszélni, aki tényleg megpróbált segíteni. Elkezdte bányászni az informatikai rendszert, hogy mi lehetett a baj, és ő is látta, hogy a kézbesítés szerint a legkisebb fiókban kellene lennie a csomagnak. Csak hát az ugye fizikailag lehetetlen, hiszen a csomag mérete alapján nem fér bele. Még egy kicsit kutakodott a rendszerben, és azt látta, hogy igazából a raktározásnak sincs nyoma, tehát kis sem lehetett volna hozni a csomagot.

Tehát most jön az, hogy elkezdik keresni a csomagomat, és csak remélni merem, hogy tényleg meg is lesz. Bár az is érdekes dolog, hogy a futár hogyan jelentheti késznek a kézbesítést, ha nem tesz be semmit a fiókba? Csak bízni tudok abban, hogy nem arról van szó, hogy valakinek megtetszett az alaplap és gondolta, hogy jó lesz neki. Vagy a nyomonkövetési rendszerrel vannak óriási problémák.

Az sem igazán vigasztal, hogy ha nem kerül elő a csomag – és ez a keresés akár 15 napig is tarthat -, akkor benyújthatok kártérítési igényt. Mert nyilván a termék ára is veszteség, de az még inkább, hogy a hálózati adattároló hiánya miatt többletmunkát okoz a fájlok mozgatása.

Néhány észrevétel a Foxpost folyamataihoz

Kezdjük a végén. Valahol össze kell rendelni a csomagszámot a tárolórekesszel, Ha már eleve nincs csomag, mert a raktárban maradt, akkor ezt elvileg nem lehetne megtenni, mert senki nem pötyögni be az azonosítókat, hanem mindenhol vonalkódos rendszert alkalmaznak. Ha viszont volt csomag, hiszen a csomagszámot leolvasták róla, akkor hogyan lehet hozzárendelni egy akkora tárolóhoz, amibe a méretei alapján nem fér bele (feltételezve, hogy a szállításért csomagméret alapján fizetnek az ügyfelek és remélhetőleg ez nem csak súlyt jelent). Az sincs kizárva, hogy a futárnak lehetősége van egyszerre több tároló nyitására, és véletlenül egy másik fiókba rakta be a rendelésemet, de nem ahhoz rendelte a csomagszámot. Azt tudom még elképzelni, hogy a folyamatot elkezdte a futár, mint kiszállítás, de valami megzavarta, és úgy fejezte be, mint csomagfelvétel, tehát azzal a lendülettel tette is be a furgonba.

Igen ám, de a telefonos reklamáció során a hölgy elmondta, nem látja nyomát a feladott csomag raktározásának, tehát ki sem lehetett volna hozni a raktárból. Ez viszont azért kérdéseket vet fel az azonosítással és nyomonkövetéssel kapcsolatban. Feltételezve azt, hogy ezek a logisztikai cégek azért elég komoly rendszereket alkalmaznak, hiszen ez a működésük alapja. De mégis sikerült hibázni.

Úgy néz ki, hogy rengeteg olyan elem van a működésben, amik lehetővé teszik az emberi hibák elkövetését. Azt gondolom, hogy ezen kellene dolgozniuk, mert most erősen elgondolkodtam, hogy rendeljek-e a jövőben automatába, vagy válasszam inkább azokat az átvételi pontokat, ahol emberi közreműködés van az átvételnél (benzinkút, könyvesbolt, lottózó stb.)?

UPDATE:

Ahogy kérdezősködtem a problémáról, kiderült, hogy másoknak is volt már hasonló esete. Olyan is előfordult, hogy az eladó rakott rossz csomagszámot, vagy egyenesen két csomagszámot rendeltek a feladott termékhez. De azt gondolom, hogy egy ilyen problémának azért előbb kellene kiderülnie, mint a csomag átvétele.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy „Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!