Webes átverések I.

 

Azt hiszem, sorozatot indíthatok, melyben bemutatok néhány olyan webes átverést, amelyet egy kis utánajárással le lehet leplezni. Nem állítom határozottan, hogy a bemutatott oldalak kizárólag a pénz kicsalására vannak létrehozva, de sokszor az is eléggé átverés szagú, ha csak olyan trükköket vetnek be, amelyekkel megtévesztik az oldal látogatóit.

Nap, mint nap tolnak az ember arcába különböző csodaszerek megvételére ösztönző reklámokat az Interneten, olyan mennyiségben, hogy néha alig lehet ellenállni. Nem árt persze néha alaposan átvizsgálni ezeket az ajánlatokat, különös tekintettel a weboldalra, ahol kínálják. Nemrég találtam rá erre az oldalra (http://pkx436.medicalnewsreporter.com/, szándékosan nem linkelem be!), és elsőre semmi meglepőt nem találtam rajta. Aztán pár nap múlva ismét belebotlottam, és erősen de javum volt az oldal néhány pontján.

1. Az oldal felső részénél az „IRATKOZZ FEL”, valamint az információk, vélemények, email rész egyáltalán nem kattintható, így abszolút érthetetlen, hogy miért vannak ott a linkek képként!

2. Az oldalon segítenek terelgetni, hogy mielőbb vásároljunk a termékből. Ezzel még nincs is semmi baj. De hogy én olyan szerencsés legyek, hogy mindig aznap jár le a kedvezményes ajánlat, amikor az oldalra tévedek, az már gyanús.  Na ekkor már kezdett érdekelni a forráskód is.

Nem kellett csalódnom.  A forráskódot átböngészve látszik, hogy az ajánlat érvényességi dátuma javaScript segítségével van kiíratva, így mindig az aktuális dátumot mutatja. Ennek ugye az a célja, hogy akiben szándék van a termék megvásárlása iránt, az ne késlekedjen, mert másnap már biztosan nem tudja ilyen kedvező áron megvenni.

3. Következik egy kis önreklám. Itt ugye már kézzel fogható a kedvezmény mértéke. Azon már meg sem lepődünk, hogy az ajánlat pont a mai nap még érvényes. Ki hitte volna? De szerintem még azért holnap sem késő 🙂

Ismét megtekintve a forráskódot, azt látjuk, hogy az előzőhöz hasonlóan javaScript állítja elő a dátumot. Pedig már majdnem olyan volt az egész hirdetés, mint egy igazi banner hirdetés! 😀

4. Ugye minden termék értékesítésénél fontos tényező, hogy miként vélekednek róla mások. Itt sincs ez másként. Az előző hirdetés alatt olvashatóak a vélemények, amely első ránézésre akár hitelesek is lehetnek. Csakhogy megint ott az árulkodó forráskód! Gondolom senki sem lepődik meg azon, hogy ismét a dátummal trükköznek. Mert az ugye nem járja, hogy nagyon régi vélemények vannak az oldalon. És ha nem írnak újat, akkor marad az átdátumozás.

5. De azért látszik egy kis kreativitás is. Mert mi van akkor, ha valaki mégis csak szeretne hozzászólást írni? Nyugodtan megteheti, hiszen ott van az űrlap a vélemények alatt, csak ki kell tölteni, és már lehet is küldeni. Mondjuk teljesen felesleges, mert sosem fog megjelenni az oldalon! Megint csak nézzük meg a forráskódot. Az űrlap első felében a <form> címkének az action tulajdonsága üres, ami azt jelenti, hogy az elküldésre kattintva nem küldi el a tartalmat sehova. De akkor mit csinálhat? Ha megnézzük az elküldés gombot (value=”Hozzászólás hozzáadása”), akkor azt látjuk, hogy egy olyan eseményt tettek bele (onClick), ami kattintásra meghív egy javaScriptet, ami egyszerűen feldob egy üzenetet „Köszönjük a hozzászólást!” felirattal. Mondjuk annyit megtehettek volna, hogy ha már a hozzászólást nem is, legalább az email címeket összegyűjtenék, mert az egész bizniszben az képviselné a legnagyobb értéket. Ha már a feliratkozás amúgy sem működik.

Ezek után azt hiszem, hogy nem rendelnék erről az oldalról semmit, legyen az az ajánlat bármilyen csábító is. Nekem mondjuk szerencsém van, mert voltak számomra árulkodó jelek. De egy gyanútlan, átlagos internetezőt nem biztos, hogy nem vernek át. Persze az sem biztos, hogy maga a szer átverés. Lehet, hogy van, akinek használ, de a körítés elég gyanús.

Ja, és ha valakinek esetleg nem jön be a referencia személy a fotókról, akkor itt egy másik link, másik képpel:  http://pkx4.medicalnewsreporter.com 😀

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy „Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!