Kora délután volt egy műsor a tévében, aminek a címe az volt, hogy „Dél-Korea – Egy ország, ami a képernyő elé szegez”. A műsor arról szólt, hogy miként fejlődött a dél-koreai filmipar az utóbbi évtizedekben. De volt benne egy nagyon érdekes rész, ami azt taglalta, hogy mennyire veszik figyelembe a nézői visszajelzéseket a sorozatok készítése során.
Mivel elég nagy a konkurencia a filmgyártásban – a teljes filmipar 20000 körüli embernek ad munkát – nem sok választásuk van a gyártóknak, ha biztosan el akarják adni a filmeket, sorozatokat. Ehhez kialakítottak egy rendszert, amivel elég sok adatot tudnak gyűjteni a nézőktől:
- első lépésként csak 5-8 epizódot készítenek el,
- percre pontosan elemzik a nézettségi statisztikákat,
- figyelik a blogokat, közösségi oldalakat annak érdekében, hogy a legszélesebb körű nézői visszajelzésekhez jussanak,
- a sorozatok folytatását ezen információk alapján írják meg, így biztosan azt kapja a néző, amit szeretne
A recept bevált nekik, hiszen dél-koreai filmipar dinamikusan fejlődik, már világviszonylatban is jelentős mértékű.
Fontos tehát, hogy kialakítsunk olyan csatornákat, ahol a vevői visszajelzéseket össze tudjuk gyűjteni. Ezeket az információkat pedig használjuk fel arra, hogy termékünket, szolgáltatásunkat fejlesszük!
kép forrása: http://southkoreadorama.hupont.hu
Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy „Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!