A karácsonyi ajándékbeszerzés tapasztalatai

 

Az idei év egy kicsit más volt, mint a többi. Úgy látszik, hogy nem csak én, hanem sokan mások is azt gondolták, hogy idegkímélőbb, ha a hosszú sorbanállások helyett az online ajándékbeszerzést választjuk. Nem biztos, hogy jó ötlet volt. Legalábbis a tapasztalatok elég vegyesek voltak.

Az ajándékbeszerzésben volt kisebb és nagy online áruház, valamint fizikai bolt is. A bolttal (játékshop.hu – Vác) egyetlen probléma volt, hogy sem bankkártyás fizetési lehetőség, sem ajándékutalvány elfogadás nem volt. Tehát maradt a készpénz, ami 2016 végén eléggé elmaradott hozzáállás.

Az online felületeken történő vásárlás alkalmával sokféle hozzáállást tapasztaltam. Az egyik rendelés egy gitár volt (musicmall.hu), amit a legnagyobb unokahúgom, Flóra kapott. Hétfő délben lett megrendelve, és az igazság az volt, hogy ezt a típust egy szlovák beszállítótól hozták rendelésre. Kedden már szabadkozott a telefon végén lévő úr, hogy szerdára mindenképpen meg lesz. A kommunikáció egy kicsit nehezen indult, de végül mindennel nagyon meg voltunk elégedve. Szerda délután kézben volt a gitár úgy, hogy a megbeszéltek szerint el kellett menni érte az üzletbe.

Következő rendelési tételben egyedi motivációs bélyegzők voltak (belyegzo-shop.hu). Ez ugye azt jelenti, hogy nekem meg kellett csinálni a bélyegző mintákat, és vasárnap emailben el lettek küldve az üzletnek. A kommunikáció itt is kiváló volt, az úr persze itt is szabadkozott egy kicsit, hogy lehet, hogy csak a hét közepére lesznek meg a bélyegzők. A bélyegzőket szerdán leszállították a munkahelyre, és ez azért is nagy szó, mert ezeket ugye le is kellett még gyártani.

Hétfőn este még rendeltem egy könyvet is egy miskolci kiadótól (z-press.hu). Ezt a könyvet GLS futárral küldték. Szerda reggel jött az sms, hogy a termék átvehető a kiválasztott átvételi ponton (ez Vácon volt).

És akkor jött a legnagyobb. Az edigital.hu nagyon nem volt felkészülve a karácsonyra. Kiválasztottam öt terméket, és külön ügyeltem arra, hogy csak olyanok legyenek benne, amelyek raktáron vannak. A szaküzletben történő átvételt választottam, és az Europa Centerben lévő üzletet jelöltem be, ami egyébként a központi raktár. Tehát minden van raktáron, és személyesen mennék érte, így vasárnap leadtam a rendelést. A rendelés leadása után annak rendje és módja szerint megjött a visszaigazoló email. Majd hétfőn jött a következő levél, hogy módosult néhány termék beérkezési ideje. Kettő 19-én, három 20-án érkezik. Oké, de ha minden raktáron volt, akkor miért kell várni arra, hogy beérkezzen? Szépen megvártam a 20-át, majd jött a következő levél, hogy néhány termék átszállításra vár, mert másik üzletben vannak. Miért vitték oda őket? Hiszen eddig arra vártam, hogy beérkezzenek a termékek. A vasárnapi rendelés csütörtökön még sehol nem volt, pedig eredetileg minden raktáron volt. Csütörtök este már azon ment az ötletelés, hogy mi legyen a B terv. Hiszen ha nem jön meg a rendelés, akkor két gyereknek – és persze nekem is – szomorú karácsonyunk lesz.

Péntek reggel felkelés után az eső dolgom volt, hogy felmentem az edigital honlapjára, és egyesével kikerestem az általam rendelt terméket. Csodák csodájára minden raktáron volt, ráadásul abban az üzletben, ahová rendeltük. Kocsiba pattantunk, irány a bolt. Kicsit ledöbbentünk, hiszen jókora sor volt a bolt előtt. Szerencsére nem akkora, mint amit a neten írtak az Erzsébet körúti boltról, de azért kb. 25 ember itt is volt. 40 perc alatt sikerült eljutni az ajtóig, onnantól annyival volt jobb a helyzet, hogy melegben várakoztunk. Közben másoknál voltak problémák. Valaki azért volt ott, mert a telefonos ügyfélszolgálaton azt mondták neki, hogy menjen oda, mert ott van a terméke. Kár, hogy erről a boltot nem értesítették, mert ment a fejvakarás, hogy mi legyen. A történet végül happy end-del végződött, minden ajándékot sikerült megszerezni. De azért azt durvának érzem, hogy lassan már az is raktárkészletnek minősül, ha a terméket Kínában felrakják a repülőre.

A tanulság az számomra, hogy attól, hogy valaki az egyik legnagyobb, még nem biztos, hogy bírja a karácsonyi rohamot. Ilyen mértékű forgalomnövekedés esetén lehet, hogy jobb, ha egy kisebb kereskedőt választunk, ahol még van emberi kommunikáció.

(Kép forrása: http://focusforwardcc.com)

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek nyomj egy „Tetszik”-et, és oszd meg ismerőseiddel!